A 60-as évek végének Ausztráliájában a szörfös életmód egyet jelentett a sátrakkal, hálózsákokkal, deszkákkal telezsúfolt autós nomád életmóddal. Ennek köszönhetően a szörfösök az időjárás kezében voltak. Az időjárás határozta meg, hogy ezek a szabad lelkű hullámvadászok merre vették útjukat. És senki nem ismerte jobban az időjárást, mint Gordon Merchant, a Billabong alapítója. Rejtélyes érzéke volt ahhoz, hogy mindig a megfelelő helyen legyen a megfelelő időben.
Mint deszka shaper, Gordon első áttörését a szörf deszkák oldalélének áttervezése jelentette. Még nagyobb újításnak számított – a mai szemmel már természetesnek vett – leash (szökevénypánt) kifejlesztése, ami megakadályozta, hogy a szörfös eltávolodjon a deszkájától.
1973-ban Gordon feleségével, Renával boardshort-okat kezdett varrni burleigh-i otthonukban. A nadrágok persze a mai szemmel kezdetlegesek voltak, de bírták a kiképzést, amikor a helyi menők, Guy Omerod és Rabbit Bartholomew tesztelésre fogták őket. És ekkor útjára indult a Billabong.
A 80-as évek elejére sikerült elérnie cégének helybéli határait, így megkezdhette a nemzetközi terjeszkedést is. Először Kaliforniába, Japánba, Új-Zélandra, majd Európába kezdtek exportálni. Ahogy megvetette a lábát az új piacokon, minden kontinensen saját központot alakítottak ki és többek között pólókból, boardshortokból, pulóverekből és sapkákból álló palettájukkal hamar megszerettették magukat a „nagyközönséggel”.
A Billabong számára mindig is fontos volt a profi sportolók és sport események támogatása. Szörfös csapata évtizedek óta a legjobbak között van, és a 90-es évektől a snowboard, a gördeszka és a wakeboard is megjelent a palettán: Anti Autti (snowboard), Bernard Hinterberger (wakeboard); Bucky Lasek (gördeszka).